Welkom

Hartelijk welkom op de website van IJsclub Vooruitgang in Bleskensgraaf. Op deze site vindt u informatie over onze vereniging. En op het moment dat er sterk ijs ligt op de landijsbaan of de Graafstroom houden we u via deze website op de hoogte van wedstrijden, uitslagen, Molentochten, openingstijden van de landijsbaan, etc.

U kunt ons ook volgen op Facebook  en Instagram

Laatste nieuws

10-1-2024: Wat een geweldige dag hebben we gehad! Heerlijk weer en heel veel vrolijke en blije mensen op onze landijsbaan!

Morgen 11 januari gaan we – zo het er nu uit ziet – weer open. Het hek staat morgenochtend open, dus wie wil kan gaan schaatsen op onze landijsbaan. Vanaf ongeveer 15.00 uur zijn we als ijsclub ook weer aanwezig met onze koek en zopie! En mocht het weer het toelaten dan willen we ’s avonds een priksleewedstrijd organiseren voor jong en oud! Houd hiervoor onze website en de socials in de gaten!

10-1-2024: Vanmiddag om 13.00 uur gaat onze landijsbaan open voor onze leden. Dus  haal  je schaatsen uit het vet en kom gezellig naar onze baan! We zijn open tot ongeveer half 6. En vanavond zijn we weer open vanaf 19.00 uur (tot ongeveer 21.00 uur).

Ben je nog geen lid? Dat kan je ter plekke worden. Het gezinslidmaatschap kost 5,00 per jaar via automatische incasso.

8-1-2024: De landijsbaan aan de Zevenhovenstraat staat onder water en er ligt al een dun laagje ijs op. We houden het in de gaten en mocht het zover komen dat het ijs sterk genoeg is, dan zullen we dat op deze pagina en op onze socials laten weten!

Update 2 maart 23:00

Wederom een geslaagde dag met temperaturen de hele dag onder nul!
Prima opkomst voor de prikslee wedstrijden. Uitslagen zie hier
Zaterdag is de ijsbaan vanaf 11:00 uur geopend zolang het gaat.
Voor de “koek en zopie” geldt OP=OP

Update 1 maart 23:00

Goede avond, wat een geslaagde dag! Het was de hele dag gezellig druk. Morgen zijn we zoals eerder vermeld vanaf 11:00 uur weer de hele dag open.
We willen een prikslee wedstrijd organiseren, ’s middags voor kinderen tot en met 12 en ’s avonds voor 13+
Kinderen ’s middags om 15:00 (inschrijven vanaf 14:30)
’s Avonds om 19:30 (inschrijven vanaf 19:00)

Let op, locatie is landijsbaan aan de Zevenhovenstraat!

—-

Update 1 maart 2018, 9:30

It giet oan !!!

Goedemorgen, de IJsbaan is vandaag vanaf 11:00 uur open.

Ook vanavond is de baan open en met verlichting.

————————————————————————————————————————-

Beste mensen, tot onze spijt kunnen we vandaag nog niet open.
IJsmeting vooraan 4cm, achteraan 3,5cm.
De schade door sneeuwval lijkt mee te vallen, meeste is er afgewaait nu.
Laten we hopen dat de rest van de week nog wat centimeters brengt.
Bij deze dank aan iedereen die geholpen heeft de baan te beshermen.
Hij ligt er verder prima bij, geen schades.

Update 26 februari 2018, 16:00

Zojuist hebben we de eerste ijsmeting op de landijsbaan gedaan :
vooraan 3cm, achteraan 2cm.
Nog niet voldoende dus. We hebben toch wel wat meer nodig.
Laten we hopen dat de komende nachten nog brengen wat voorspeld is ;)

Bij deze ook een oproep aan allen, laten we de ijsbaan proberen te beschermen tegen “te vroeg betreden”
Voorgaande jaren waren er toch wat kinderen die er te vroeg bij waren, ouders let hier aub ook beetje op.
Wij als ijsclub bestuur gaan regelmatig kijken en meten maar we kunnen er niet 24/7 paraat staan om te bewaken.
Mede doordat sommige van onze mensen op wintersport zijn is de menselijke bezetting iets uitgedund ;)
Laten we er samen voor zorgen dat de ijsbaan in de perfecte staat blijft zoals die nu is.
Bij voorbaat dank!!

————————————————————————————————————————-

Geweldige drone video, gemaakt door Edwin en Wim Brouwer. Bedankt mannen!!! Top!